Blandat...

Först, den lilla krukan(som jag vid första anblicken skakade på huvudet åt och tyckte rätt korkat...) jag köpte en i alla fall hos oss på jobbet när de var på extrapris och kanske har den snart lönat sig. De små basilikaplantorna är redan efter en vecka ca 3mm stora och de ser ut att trivas under glaset ocg det ser inte så "slarvigt" ut som de plastfolieövertäckningar som jag hittills haft...
Idag har jag varit på ut/fortbilning hos Firma Neudorff, det var som vanlgt rätt trevligt och också intressant. De har ett par nya produkter som verkar vettiga och bra för vår miljö. Nu vill jag inte verka som nåt reklamspråkrör men vad jag gillar är att de har naturliga medel och undviker allt som är farligt för bin och som inte kan brytas ner naturligt.
För övrigt var det kul att träffa "kolleger" från andra handelsträdgårdar och från trädgårdsskolor...
Hoppas nu att jag kommer ihåg allt och kan ge bra råd till mina kunder...
 

Kommentera här: