Fototriss del 305: Svenskt

Efter många år som utlandsboende är detta Sverige för mig... 
     
Renar, vedupplag och massor av mygg. Det är inte bara på tallriken de förstnämnda saknas, motvilligt erkänns att det är trevligt annars också att de travar runt. Och veden, ja, alltså när man bor i ett land där det inte bara är att gå ut och göra sig en brasa utan att polisen kommer saknas det nåt alldeles väldigt. Myggen saknas INTE, men vad vore väl en Svensk sommar utan?
Kolla på andra Svenka trissar HÄR, det ska jag göra och fixa lite "hemlängtan"  :-)
 

Kommentarer:

1 Violen på Brandholmen:

Kul att ta del av vad en utlandssvensk har för syn på det svenska! Myggen är väl det man minst saknar, åtminstone var det så när jag bodde i Belgien! En dag som denna är det lätt att bli nostalgisk!

Svar: Javisst blir man nostalgisk, särskilt när man besöker alla Svensktrissar...
Lisa Andersson

2 Annette:

Så fina bilder. Renarnas hud ser så kraftig ut när den veckar sig. Vedstaplarna är så snygga, och det är fotot med myggorna också. Läcker bild!

Svar: Tack, Ja det var just före dom börjar fälla, sen ser dom förskräckliga ut.
Lisa Andersson

3 Per-Anders:

Härliga bilder. Fjällversionen av Sverige.

Svar: Tack, ja det är ju liksom "min" del av sverige...
Lisa Andersson

4 Anonym:

Härlig blogg och härlig triss!

5 cissi:

Sorry får väl skylla på jobbarhelgen, här kommer adressen också.....:)

Svar: Oj, ja da gar det fort att trycka pa fel knapp, men du var ju snabb i vändningarna och rättade till...
Lisa Andersson

6 GunBritt:

Ah ja myggor är onekligen svenskt ( kliar just på ett bett)

Svar: Men du ett tips, badda pa salubrin som ocksa är typiskt svenskt och som saknas här hos mig...
Lisa Andersson

7 Berit E i Kasperian:

Även om bilderna är från en annan del av Sverige än min, så känns de väldigt svenska. ::)
Myggbilden är hemsk - men jättefin! :D

Svar: Jo dom rackarna gör sig bättre pa bild än i verkligheten...
Lisa Andersson

Kommentera här: