Länge sedan sist...

Jo, det är mycket nu, inte bara med jobbet utan också med trädgården och en del semesterförberedelser... Typ sporta och gå i bergen. En del småsaker har jag dock fotat, tex mina tomater.
Bilderna nedan kan man klicka på så blir de lite större...
 
       
 
Första bilden är vildtomater, de växer buskigt och periodvis har man mer tomater än vad man behöver.
Den andra bilden är en gul tomat som heter "Banana leg", mognar lite sent men smakar ganska gott och har stora, avlanga och gula frukter.
Sen är det de små mexicanska minigurkorna, de är nu ca 3 cm och smakar supergott om man halverar dom, river över lite havssalt och äter tillsammans med en kall öl en varm dag.
Bayernkiwisarna växer bra men är ännu inte riktigt mogna så kanske om någon vecka kan man börja plocka...
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 C:

Vilka härliga bilder !. En del av dem har jag inte hört talas om!. Som minigurkor och tomat banana legs!. Det var kul att få se!. Ha en härlig Onsdagkväll!. :D

Svar: Tack för Kommentar, för mig var de nya med så ett kul Experiment är det, kul dessutom att det blir lite frukter...Ha det du med...
Lisa Andersson

2 Frida:

Smask! Du kan snart göra både ketchup, salsa och soppa!

Svar: Måste väl bli nåt sånt eftersom man inte kann äta hur mycktet tomater som helst på en gång, salsa till gillat är en bra ide...
Lisa Andersson

3 Iris Nilsson:

De på första bilden ser nästan ut som mina, jag har alldeles nyss smaskat i mig de två första!

Svar: Ja och nu blir det en himla massa tomater, grannarna har snart ocksa fatt nog...
Lisa Andersson

Kommentera här: