Macro Lovers no 19 och vårkänslor...

I veckan är det inget tema hos Macro Lovers utan vi ska inspirera oss själva. Vad är mer inspirerande än en vårgrön gräsmatta full med tusenskönor? Jag vet, många räknar dem till ogräs och visst är det väl det men jag tycker att de är underbart söta i alla fall, särskilt när man betraktar dem på lite närmare håll.
Dessutom är Tusenskönan, enligt den nordiska mytologin helgad åt vårens gudinna och används fortfarande inom folkmedicinen som slemlösande medel, mot lever och gallsjukdomar samt vid förstoppning. Förutom det kan den användas vid sårbehandling och i Tyskland användes den för länge sedan som fosterfördrivningsmedel. Så mycket om en så pytteliten blomma...



Mina favoritmacros är blommor och insekter och om du är nyfiken på vad andra har för favoritmacros så klicka HÄR...

Kommentarer:

1 Maria G:

En alldeles underbar bild på den lilla tusenskönan!

Ha en bra dag!

2 Munin:

En riktigt fin och skarp bild du har tagit på tusenskönan! Tack för titten hos mig!

3 Birgitta:

Så vacker din tusensköna är. Underbar bild!

4 Josefine Bergqvist:

Ååå så vackert! Alldeles underbar! Fin blogg har du också!



Ha en bra dag!



Kram Josefine

5 Daniela:

Visst är dom vackra dom små tusenskönorna. Inte visste jag att den var så användbar. Jätte fint fotat.

6 mimmi:

så fin den är :) och så bra fotat :) ja just nu är det blommor och fjärilar jag letar efter :)

7 Daniela:

Tack för dina fina ord om lilla Alice . Det är inte helt lätt att ta kort på en terrier som har adhd ( tror vi i alla fall ) så jag gjorde det när hon var på väg att somna. Så det är mitt bästa tipps :) Ser fram emot att få se lite kort på den lilla foxterriern snart.

8 Kvasthilda:

Snygg närbild på din tusensköna! Jag längtar så efter sommar o sol. Vi har så mycket vinter kvar än så det är löjligt!

Kommentera här: