En solig söndag...

Har varit ute och fixat lite (egentligen nästan hela dagen) i trädgården. Fågelbaden är vårrena (tack vare svärfar) och nyplacerat så att det har blivit ett fågelspa med mindre risk att dom blir anfallna av fåglarna... Nu gäller det bara att göra grönsakslandet säkert mot katterna.
 
   
Vi har grannar som har tillsammans tio katter som stryker omkring. Jag gillar katter, de är nyttodjur som håller möss borta och dessutom är dom väldigt kärvänliga och söta.
MEN jag vill inte att de skiter i mitt grönsaksland...
Om någon har ett bra tips hur man får bort dom vore jag väldigt tacksam. Rottweiler vet jag att det har bra effekt, tyvärr kan vi inte ha en på grund av arbeite och livssituation. (Inte nu i alla fall, men när allt stämmer så) Men det måste ju finnas bättre knep än citronskal och kaffesump...

Kommentarer:

1 Åke:

Så fint du gjort! Spännande fågelbad :) Ja rottweiler fick jag som tipps av en kompis, han erbjöd sig låna ut hunden så lovade han det skulle vara lugnt sedan...

Svar: Tack. Har en kompis med en Foxterrier som inte gillar katter men då måste jag ju ha honom här alltid, såvida han inte tillåts ha ihjäl dom, vilket inte riktigt är meningen. Sen är katterna inte dumma, när Hunden är ute kommer dom inte in på tomten...
Lisa Andersson

2 Iris Nilsson:

Det finns väl något medel man kan strö ut som inte luktar gott för katter, men om det hjälper? Annars får du sätta upp en skylt i grönsakslandet för katterna !! :-D

Svar: Jo, det Finns men problemet är att det luktar inte Gott för människor heller, inte om man har bra luktsinne i alla fall...
Lisa Andersson

3 Fia:

Mission impossible, såvida du inte anlägger en vattenfylld vallgrav runt ditt grönsaksland!

Svar: Ha ha, en stor i så fall så kan man simm runt grönsakerna...
Lisa Andersson

Kommentera här: