Att det ska vara så förbaskat svårt...

att bygga en enkel ljusgrotta av snö! Nu har jag i och för sig inte gjort någon på säkert över tjugo år och aldrig i och för sig av tysk snö...
Över två timmar höll jag på och byggde och sa fula ord, byggde upp igen och sa fler fula ord, byggde upp igen och gick över till hela meningar med fula ord, tur att grannarna inte förstår svenska.
Till slut var jag i alla fall "lite" nöjd och med de sista krafterna och stelfrusna händer tog jag denna bild.



Och när det var mörkt och ljuset tänt såg det faktiskt jättefint ut...

Kommentarer:

1 Hanna:

Vad fin, mödan lönade sig ju!

Här ösregnar det idag, kul att gâ hem i bara tygskor...men idag blir det pannkaka till middag: imorgon kan jag berätta om det blir gott med bacon istället för rimsaltat fläsk ;)



kramis

Kommentera här: